Dagens pass – fredag 130208

Uppvärmning:

Ego CF Weightlifting WU

Styrka/Teknik:

5-3-2-5-3-2 repetitioner av:
Deadlifts
Vila cirka 30-60 sek mellan set

Börja med att köra några uppvärmnings set på låg vikt. Om du har en bra teknik kan du göra tyngre marklyft för varje set med färre och färre repetitioner.  Anpassa vikten för det antal repetitioner du ska göra och utmana dig själv. Det ska vara tungt, men med bibehållen neutral rygg och stolt hållning!

Är du osäker på tekniken så kör du fler repetitioner på lättare vikt! Be gärna instruktören om hjälp att kolla och rätta till!

Dagens utmaning:

6 varv på tid av:
15 SDHP 28/20 kg
15 boxjumps 60/45 cm
Vila exakt 1 min mellan varven

Konditionsdelen består av sumo deadlift high pulls med kettlebell och boxhopp. Det är en minuts vila mellan varven, så blås på allt som går under tiden du jobbar och hämta andan mellan varven.

Dagens utmaning – skalning:

SDHP – Lägre vikt
Boxjumps – Lägre höjd

Stretch:

Fokus på fram-/baksida lår, säte, rygg, axlar och vader

1 comment

  1. Mattias februari 8, 2013 10:24 f m 

    9,10 Rx

Comments are closed.