Daily Archives: 4 februari, 2018

Måndag 180205

EGO CrossFit – WOD

Metcon

A: 180205 (No Measure)

EMOM x 30 min:
Station 1: 3/3-5/5 TGU with Kettlebell
Station 2: 6-12 Strict toes to bar/knees to arms
Station 3: 8-12 Reverse Hypers on bench
Station 4: 3-6 Rope Pull-ups
Station 5: 20-40 Double-Unders eller träna på DU:s

WOD Team

A: 180205 Team (Time)

2&2 for time:
60-50-40-30-20-10 reps of:
Wall ball shots
Sit-ups
8 Shuttle runs each between sets and after the last one.

Månadsplanering för februari 2018

Hej alla!

2018 har startat helt fantastiskt bra! Alla verkar taggade och träningssugna ;-*

Information (och några upprepningar från januari):
– Vi har köpt in mer utrustning: Hexagonhantlar; 4 par 15 kg:s och 4 par 22,5 kg:s. Slam balls; 2 x 20 kg, 2 x 25 kg och 2 x 30 kg. Samt ett gäng maghjul!
– Vi har ju som sagt ett övergripande fokus varje månad för att vi ska hinna träna mer teknik och lära oss om ett område i taget.
Under februari lägger vi extra tid till överkopps- och bålstyrka med inriktning på strikta Pull-Ups. Gör ett test på max antal strikta Pull-ups du kan göra i början av månaden och ett nytt test i slutet för att se utvecklingen.
– WOD Green har bytt namn till WOD eftersom vi vill att alla medlemmar ska känna att ni kan gå på alla pass. Vi kör fortfarande mer teknik på passen som är 60 min långa och ni kan alltid skala, genom att göra en annan övning eller ta en lägre vikt.
– Vill ni lägga ännu mer tid till att utveckla teknik och styrka kan ni boka in er på våra nya Fokuspass som startade vecka 3. Här jobbar ni med specifika områden och övningar under 7 veckor i taget.
– För att bli stark och hållfast behöver vi bl.a. träna styrketräning. Därför har vi ett rent styrkepass på onsdag lunch 11.30 och eftermiddag 16.30.

Vårschema

Februariplanering

skidor