Daily Archives: 28 oktober, 2012

Tiden går som bekant fort när man har roligt! Vi går in i november denna vecka och då har det alltså gått en månad sedan vi öppnade boxen!

Utvecklingen går framåt och de flesta om inte alla märker av snabba resultat på sin träning! Tänk hur det kommer se ut om några månader till?

3, 2, 1 – Go!

Uppvärmning:

Ego CF Classic WU

Styrka/Teknik:

Dagens utmaning:

I lag om 3, en person jobbar, gör följande på tid:
200 meterssprinter (3 sprinter per person) 135 boxjumps 60/45 cm (45 per person)
180 kettlebellsvingar 24/16 kg
90 ringdips
90 pull-ups
200 meterssprinter (3 sprinter per person) 135 boxjumps 60/45 cm (45 per person)

En av tre lagmedlemmar jobbar hela tiden medan de andra två vilar och hejar på.

Vi startar med 200 meters sprinter, 3 stycken per person, och en i taget (totalt 1800m).

Vi startar med boxjumps, 45 stycken per person, en i taget kör sina reps som man kan dela upp på förslagsvis 15 reps gånger 3 set.

Därefter kör vi kb-svingar, ringdips och pull-ups.  Antalet repetitioner på dessa övningar kan delas upp som man vill i laget. Till exempel kan en lagmedlem göra 90 svingar medan de andra gör 45 var, men varje övning måste avslutas innan man går på nästa.

Vi avslutar som vi började, med 200 meters sprinter, 3 stycken per person.

Vi avslutar som vi började, med 45 stycken boxjumps per person!

Dagens utmaning – skalning:

Boxjumps – Lägre höjd
Kettlebellsving – Lägre vikt, svinga inte så högt (ansiktshöjd)
Ring dips – Fötterna på låda eller golv, vanliga dips med händer på låda
Pull-up – Hoppande pull-up, med gummiband eller ringrodd

Stretch:

Fokus på höftböjare, rygg, axlar och vader