Daily Archives: 17 oktober, 2012

Uppvärmning:

Ego CF Weightlifting WU

Styrka/Teknik:

4 set av:
Clean (Frivändning) 1-1-1 (vila ca 10 sek mellan singlarna) vila ca 60 sekunder sedan sidoplanka i 1 minut/sida.
Vila ca 60 sekunder mellan seten

Börja med att ta fram en utmanande vikt som du tror att du klarar av i en frivändning.
Gör tre frivändningar med 10 sekunders vila mellan lyften, vila sedan ca 60 sekunder innan du kommer ner i sidoplanka (handflata eller armbåge i golvet och spikrak i kroppen) i en minut per sida.
Vila sedan ca 60 sekunder. Lägg på vikt mellan varven om frivändningarna känns för lätta.

Dagens utmaning:

AMRAP på 12 minuter av:
6 hangclean (hängande frivändning) 60/40 kg
12 push-ups with release (“släpp” i botten)

Gör så många varv du hinner på 12 minuter av hängande frivändningar och armhävningar med släpp.
Se till att fånga vikten i en djup knäböj på frivändningarna.

Dagens utmaning – skalning:

Hangclean – Lägre vikt eller med medicinboll
Push-ups – På knä eller mot vägg

Stretch:

Fokus på fram-/baksida lår, säte och bröst