Monthly Archives: juni 2013

Måndag 130701

Hej!

Nu är det sommar på riktigt! Hoppas juli månad bjuder på grymt väder och många träningstillfällen! Vore kul om vi kunde köra fler löppass på Södra Berget eller annan lämplig plats!

Aktuellt vecka 27:

– Sommarträningen startar med fokus på styrka enligt redan givet upplägg!

– Inget lördagspass denna vecka då det är Sundsvalls Gatufest och vi misstänker att många väljer att inte träna så tidigt på dagen 🙂

Nu kör vi!

Vi syns i boxen!

EGO CrossFit – WOD

View Public Whiteboard

Metcon

Diane (Time)

21-15-9 reps for time:
Deadlift 102,5/70 kg
Handstand push-ups

Sommarens träningsplanering v. 27-32

Här följer sommarens träningsplanering och längsta blogginlägg! 

Vi kommer köra ett lite annorlunda upplägg under sommaren med start måndag 1 juli!

  • Alla veckans pass kommer vara 45 min långa och starta 17:30 på måndag, tisdag, onsdag och torsdag. 11:30 på fredag och 10:00 på lördag. (Enkelt att komma ihåg med semesterhjärnan)
  • Vi vill att ni medlemmar ska fokusera extra på styrketräning i sommar och bli starkare i basövningarna! Därför vill vi att ni som inte redan tränar styrka på egen hand lägger in 2 rena styrkepass per vecka enligt följande upplägg! (Det är en modifierad variant av Starting Strength-programmet). Det kommer således inte ingå någon styrkedel i passen under dessa veckor. 
  • Ni som vill får gärna köra CrossFit Total för att testa 1RM i squat, deadlift och shoulder press. Och en gång till efter sommaren för att testa styrkan!
  • Lägg in era resultat i Wodify under MY PERFORMANCE!
  • Träna gärna i cykler för bättre resultat: tungt i 2-3 veckor för att sedan köra lite lättare, lugnare i den 3:e/4:e veckan. Då får kroppen chans att återhämta och bygga upp sig.
  • Sist men inte minst: för att ni ska kunna planera er träning med pass och egen styrka så får ni en grovplanering av passen här

 

Fråga oss coacher i boxen om ni har funderingar eller maila crossfit@ego.nu

Håll i hatten, nu kör vi!

Harder, Faster, Stronger!

 Handstand-sea

 

Måndag 130624

Hej!

Hoppas ni haft en härlig midsommarhelg!

Från och med måndag 1/7 kommer passupplägget se lite annorlunda ut! Vi kommer informera er då vi träffas på passen under veckan samt här på bloggen!

Ha det gott!

Vi syns i boxen!

EGO CrossFit – WOD

View Public Whiteboard

Weightlifting

Shoulder Press (5-3-3-3-2-2 )

Lucky Sevens (AMRAP – Rounds and Reps)

AMRAP 7 min
7 box jumps 60/45 cm
7 burpees
7 kettlebell swings 24/16 kg

Fredag 130621 – Midsommarafton

Ha en riktigt avslappnande helg nu och låt kroppen få en välförtjänt vila ett par dagar!

Glad midsommar!

 

midsommar