Daily Archives: 18 mars, 2013

Info om CF 2 mm.

God kväll!

Våra instruktörer Andreas och Johan har bestämt sig för att sluta hos oss för att starta en egen box. Vi tackar för den tid som varit och önskar dem lycka till!

Schemat är oförändrat och CF 2-passen på tisdagar och torsdagar kommer fortsätta som vanligt. Som vi informerat om tidigare är torsdagarna vigda åt Open-tävlingen fram till och med veckan efter påsk.

Se till att boka in er på det extra insatta OL teknik-passet 11-13 med Johannes på söndag! Och ni som känner er osäkra eller vill repetera grundövningarna är välkomna på basteknik-passet 17:30-18:15 på onsdag!

Fortsatt trevlig träningsvecka önskar vi på EGO CrossFit!

 

Uppvärmning:

Ego CF Classic WU

Styrka/Teknik:

Träna på push press i ca 5 minuter. Starta med att frivända upp stången till rackposition och börja med att köra några uppvärmnings set på låg vikt.

Kör 5 repetitioner åt gången med ca 30-60 sek vila mellan. Om du har en bra teknik kan du lägga på mer vikt. Fokus på att hålla ryggen neutral, använda benen, hålla fram armbågarna och aktivera axlarna.

Efter 5 minuter lägger du på mer vikt och tekniktränar på styrkefrivändning i ytterligare ca 5 minuter med samma upplägg.

Fokus på att hålla ryggen neutral, stången nära kroppen och balansen på fötterna.

Är du osäker på tekniken så kör du på lättare vikt! Be gärna instruktören om hjälp att kolla och rätta till!

Dagens utmaning:

5 varv av:
5 powercleans (styrkefrivändningar) 60/40 kg
10 pushups with release (armhävningar med släpp)
15 boxjumps 60/45 cm

Därefter följer fem varv så fort som möjligt av fem styrkefrivändningar, tio armhävningar med släpp i botten och 15 boxhopp. Explodera från höften i frivändningarna och var mjuk i knäleden för att möta stången.

Dagens utmaning – skalning:

Powerclean – Lättare vikt
Pushups with release – På knä eller mot vägg
Boxjumps – Lägre höjd

Stretch:

Fokus på fram-/baksida lår, säte, rygg, axlar och bröst