Daily Archives: 29 november, 2012

På lördag är det alltså start för vår julkalender!

Med start den 1:a och slut den 24:e december så ska vi varje dag göra burpees och sit-ups med russian twist. Vi börjar på dag 1 med 8 repetitioner och ökar med 4 per dag!
Så på självaste julafton kommer vi alltså göra 100 burpees och 100 sit-ups!

Reglerna är följande:

  • Använd rätt teknik – Skala så mycket du behöver för att klara av att göra övningarna med god teknik.
  • En rep sit-up med russian twist är alltså en sit-up med twist åt höger och vänster!
  • Du väljer själv om du vill göra alla repetitioner på en gång eller om du delar upp dem till olika tillfällen under dagen.
  • Om du missar att göra dina reps så måste du ta igen dem vid senare tillfälle.
  • Ingår burpees och/eller sit-ups med russian twist i din vanliga träning så får du givetvis räkna in dem.

På julafton kommer vi lägga in en kortare WOD i boxen där 100 burpees och 100 sit-ups ingår! Hoppas så många som möjligt vill komma och träna tillsammans då! Bokning som vanligt!

Anmäl ditt deltagande i vår utmaning genom att skriva en kommentar i detta inlägg!

Här laddar du ner din egen julkalender. Skriv ut och sätt upp! 🙂 (Tack Kristoffer!)

Pussar från Tomten!

Uppvärmning:

Ego CF Weightlifting WU

Styrka/Teknik:

Dagens utmaning:

I lag om 3 på tid:
50 handstand push-ups (handstående armhävningar)
100 hangpowerclean (hängstyrkefrivändningar) 70/50 kg
200 boxjumps 60/45 cm

Gå ihop tre och tre och kör femtio handstående armhävningar tillsammans. Det går att ta hjälp av en låda för att skala ner dem. Tänk på att hålla bålen tight.
Efter att femtio HSPU är avverkade, gå över på hängande styrkefrivändningar och gör 100 inom trion. Var explosiv från höften.
Avsluta med tvåhundra boxhopp. En person i taget jobbar.

Om ni är två personer så minska antalet repetitioner till 35 HSPU, 70 hangpowerclean och 140 boxjumps.

Dagens utmaning – skalning:

Handstand push-ups – Stå på händer med framsida mot vägg eller fötter/knän på låda
Hangpowerclean – Lägre vikt eller med medicinboll
Boxjumps – Lägre höjd

Stretch:

Fokus på fram-/baksida lår, vader, axlar och rygg