Daily Archives: 10 oktober, 2012

Uppvärmning:

Ego CF Weightlifting WU + Burgeners WU

Styrka/Teknik:

Teknikträning i Snatch push press. Snatch push press är en push press (där vi hjälper till med att dippa ner knäna och sen skjuta ifrån) fast vi börjar med stången bakom huvudet på axlarna och håller lika brett som vi gör i ryck/oh-squat. Tänk på att skjuta ifrån ordentligt och pressa upp på helt raka armar. När vikten är ovanför huvudet är den rakt ovanför huvudet och det går en rak linje från händerna ner till hälarna. Börja med pinne eller stång utan vikt. Den som känner sig bekväm med tekniken lägger sedan på vikt och testar köra lite tyngre några set.

Dagens utmaning:

Fem varv av:
10 push press 60/40 kg
10 utfall på stället med viktskiva ovan huvud 20/10 kg (5 höger, 5 vänster)
10 broad jumps (jämfotahopp)

Utfallen görs med viktskiva ovanför huvud. Håll viktplattan på raka armar, och se till att ryggen är neutral.
“Broad jumps” är helt vanliga jämfotahopp. Hoppa så långt som det bara går.

Dagens utmaning – skalning:

Lägre vikter!

Stretch:

Fokus på höftböjare, fram-/baksida lår och säte